EU dává ultimátum leteckým společnostem


Vytištěno 15.12.2022 15:34 ze stránek www.euinfo.cz:
http://www.euinfo.cz/index.php?nav01=8489&nav02=8491&nav03=8497&mes=5&rok=2008&nav04=13057

 

Nákup letenek na internetu stále provází riziko. Podle zprávy EU je každý třetí spotřebitel ošizen nebo uveden v omyl.

 

Evropská komise oznámila, že polovina provozovatelů internetových stránek, které uváděly spotřebitele v omyl nebo používaly nekalé praktiky, byla přinucena k nápravě.

Z 386 prověřovaných internetových stránek (v 13 zemích EU a v Norsku) bylo vystaveno sankcím 137, avšak pouze polovina z nich své jednání zlepšila. Jak vyplývá z nejnovější zprávy, spotřebitelé kupující letenky na internetu čelí „závažným a přetrvávajícím problémům". 

 

Problémy při prodeji letenek English vyšly najevo při přezkumu jednání aerolinek v EU English, při kterém bylo v různých zemích EU současně šetřeno porušování předpisů na ochranu spotřebitele.

 

Podle komisařky pro ochranu spotřebitele Megleny Kunevové byly v rámci přezkumu odhaleny problémy při prodeji letenek v celém odvětví. „Doufám, že si již provozovatelé uvědomili odhodlání Komise v případě potřeby jednat jménem spotřebitelů," prohlásila komisařka a dodala, že pokud dotyčné letecké společnosti své prodejní a marketingové jednání nezlepší do 1. května 2009, bude Komise nucena zasáhnout.

 

Celý článek čtěte zde.

Zdroj: Evropská komise


Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT
® MMB 12.5.2008. Poslední aktualizace: 12.5.2008 09:55