Spotřebitelé: Komise předkládá návrhy pro rychlejší, jednodušší a levnější řešení sporů s obchodníky


Vytištěno 15.12.2022 15:29 ze stránek www.euinfo.cz:
http://www.euinfo.cz/index.php?nav01=8489&nav02=8491&nav03=8497&mes=12&rok=2011&nav04=19353

 

V roce 2010 měl jeden z pěti spotřebitelů v Evropě problémy při nákupu zboží a služeb na jednotném trhu.

Pokud vám prodejce odmítne opravu vašeho laptopu, který přestal v záruční době fungovat, nebo pokud se nemůžete dohodnout s cestovní kanceláří na odškodnění za vaši zkaženou dovolenou, existují způsoby, jak takovou situaci vyřešit, aniž by bylo nutné obracet se na soud.

 

Bohužel je však v současnosti v EU mimosoudní řešení sporů možné pouze v některých odvětvích podnikání nebo jen v některých oblastech. Evropská komise představila nový balíček legislativních návrhů, který by měl tuto otázku upravovat, a měl by sloužit k tomu, aby všichni spotřebitelé v EU měli možnost vyřešit své problémy, aniž by se museli obracet na soud, přičemž nebude záležet na tom, jakého druhu výrobků nebo služeb se smluvní spor týká, nebo kde byly výrobky nebo služby v rámci jednotného evropského trhu pořízeny (tzn. zda doma, či v zahraničí).

 

Komise chce pro spotřebitele nakupující online z jiné země EU vytvořit jednotnou celoevropskou online platformu, která umožní vyřešit celý smluvní spor jen po internetu a ve lhůtě do 30 dnů.

 

Více o tom, co konkrétně bylo přijato a co nařízení přinmese spotřebitelům a obchodníkům na:

http://ec.europa.eu/ceskarepublika/press/press_releases/11_1461_cs.htm

 

 

 

Zdroj: Zastoupení EK v ČR

 


Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT
® MMB 19.12.2011. Poslední aktualizace: 19.12.2011 17:11