Spotřebitelé: Nová pravidla EU tvrdě zakročí proti klamavé reklamě a agresivním obchodním praktikám
Vytištěno 15.12.2022 15:27 ze stránek www.euinfo.cz:
http://www.euinfo.cz/index.php?nav01=8489&nav02=8491&nav03=8497&mes=12&rok=2007&nav04=11390
Dva týdny před Vánocemi (12. prosince 2007) vstoupí v platnost v celé EU rozsáhlá nová přísná opatření proti klamavé reklamě a agresivním obchodním praktikám, včetně zákazu fingovaných „bezplatných" nabídek a zákazu „nátlakové" reklamy (přímého nabádání) na internetu určené dětem. Tato omezení jsou uvedena na obsáhlé černé listině metod, které jsou zakázány novou směrnicí o nekalých obchodních praktikách - se zaměřením zejména na „tucet špinavostí" patřících mezi nejagresivnějších praktiky, od vábivé reklamy po pyramidové programy, placenou reklamu ve formě novinových článků (advertorial) a nepravdivá tvrzení o léčebných účincích, které poškozují spotřebitele. Směrnice o nekalých obchodních praktikách podstatným způsobem posiluje stávající normy EU týkající se klamavé reklamy a stanoví nová pravidla EU proti agresivním obchodním praktikám - postihují obtěžování, donucování a nepatřičné ovlivňování. Účelem směrnice je posílit důvěru spotřebitelů a podnikatelských subjektů ve vnitřní trh, aby lidé mohli plně využívat možností přeshraničního nakupování. K dnešnímu dni provedlo tuto směrnici do vnitrostátního práva pouze 14 členských států. Komise zahájila řízení proti těm členským státům, které dosud nepřijaly žádná vnitrostátní pravidla.
Komisařka EU pro ochranu spotřebitelů Meglena Kuneva uvedla: „Nekalé praktiky poškozují spotřebitele a narušují hospodářskou soutěž na trhu. V evropském jednotném trhu není místo pro obchodníky, kteří vyvíjejí nátlak na lidi, šikanují je nebo je klamou, zejména v době Vánoc, což je nejrušnější nákupní období roku. Proto se Evropa ujímá vedení; jde o jedny z nejpřísnějších pravidel o klamavém a nátlakovém prodeji na světě."
Celý článek si můžete přečíst zde.
Zdroj: Europa press releases
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT
® MMB 12.12.2007. Poslední aktualizace: 12.12.2007 16:24