Zlepšení bezpečnosti vozidel a jejich vlivu na životní prostředíEvropská komise navrhuje, aby všechny nové automobily od roku 2012 byly vybaveny systémy elektronické kontroly stability (ESC), které zásadním způsobem zvyšují bezpečnost vozidel. Nákladní automobily a jiná těžká vozidla by měla být od roku 2013 vybavena vyspělými systémy nouzového brzdění (AEBS) a systémy varování při vybočení z jízdního pruhu (LDW). Komise již vloni kvůli zvýšení bezpečnosti chodců navrhla povinnost opatřit osobní automobily systémy asistence při brzdění (BAS). Tato opatření sníží počet úmrtí při dopravních nehodách odhadem asi o 5 000 případů ročně. Zároveň Komise navrhuje od roku 2012 povinné používání pneumatik s nízkým valivým odporem, které výrazně snižují spotřebu paliva, a tím i emisí CO2, a mohou pomoci snížit i hlučnost, ale vysoká míra bezpečnosti zůstává zachována. Pneumatiky s nízkým valivým odporem sníží emise CO2 až o 7 g/km, což bude představovat zásadní příspěvek ke strategii snižování emisí CO2 u automobilů, která byla přijata v únoru 2007. Spotřeba paliva a emise CO2 budou dále sníženy po navrhovaném zavedení systémů monitorování tlaku v pneumatikách. Návrh Komise rovněž odstraní více než 150 stávajících směrnic a nahradí je jediným nařízením, které bude přímo použitelné v EU a vychází z harmonizovaných norem OSN.
Místopředseda Evropské komise Günter Verheugen, odpovědný za podnikání a průmysl, uvedl: „Zjednodušujeme právní předpisy. Zlepšujeme bezpečnost na silnicích. Podporujeme úsporu paliv. Představujeme moderní integrovaný politický přístup, který bude prospěšný pro občany, životní prostředí i průmysl."
Celý článek čtěte zde. Zdroj: EU Rapid - Press Release |