Přeskoč navigaci
Česká verze stránek
Vyhledat

Tisk

Evropská komise a UEFA zveřejnily užitečné tipy pro fanoušky cestující na EURO 2012

EURO 2012 - logo

 

Evropský komisař pro zdraví a spotřebitele John Dalli a předseda UEFA Michel Platini zahájili společnou informační kampaň EU a UEFA pro fanoušky, kteří se vydají na fotbalový šampionát EURO 2012. Dnes zprovozněná internetová stránka, která je přístupná z domovské stránky UEFA EURO 2012 i z mnoha jiných stránek, včetně evropských spotřebitelských center, nabízí tipy, jak se na cestu co nejlépe připravit a co dělat, setkáte-li se v Polsku či po návratu s problémy spotřebitelského rázu*: http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_en.htm.

 

Kontaktní středisko Europe Direct bude ve 23 jazycích odpovídat na veškeré on­line dotazy týkající se obecných práv spotřebitelů v EU. Kromě toho bude k dispozici informační linka v angličtině provozovaná polskou organizací spotřebitelů Federacja Konsumentów, jež bude poskytovat právní podporu občanům, kteří se v Polsku setkají s tímto druhem problémů. O těchto službách budou fanoušci informováni prostřednictvím plakátů umístěných v nejčastěji navštěvovaných hotelích.

 

„Je nám jasné, že fanouškům bude záležet především na tom, jak se bude jejich týmu na mistrovství Evropy dařit," prohlásil komisař Dalli. „O to důležitější je tedy zajistit, aby jim tento zážitek nic nezkazilo! Fotbaloví fanoušci mohou využít různých praktických tipů, jak řešit problémy, s nimiž se jako spotřebitelé mohou setkat - například zpožděné lety, ztracená zavazadla či hotelové služby, které tak úplně neodpovídají tomu, co bylo při rezervaci pobytu inzerováno."

 

Předseda UEFA Michel Platini uvedl: „Mám velkou radost, že UEFA a Evropská komise opět spolupracovaly na tom, aby spotřebitelům poskytly praktické rady a pomoc. Tato iniciativa pomůže zpříjemnit fanouškům ze všech zemí jejich pobyt v Polsku a na Ukrajině."

 

Informační linka

Informační linka pro spotřebitele bude fungovat od 1. června do 31. července 2012 a bude zodpovídat veškeré dotazy spotřebitelské povahy, které mohou mít fanoušci při pobytu v Polsku. Provoz této linky bude zajišťovat polská federace spotřebitelů (Federacja Konsumentów) a bude jej financovat polský úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele a Evropská komise. Linka bude poskytovat právní poradenství při řešení konkrétních případů v Polsku.

 

-       Bezplatná infolinka pro spotřebitele: 800 007 707 (při volání z polské pevné linky nebo mobilního telefonu u polských operátorů)

-       Infolinka pro spotřebitele: +48 228 27 5474 (při volání z mobilního telefonu u zahraničních operátorů; uplatní se běžné tarify, včetně roamingu)

 

Tuto službu též podpoří Europe Direct díky schopnosti odpovídat na dotazy ve 23 jazycích EU. Nejčastější dotazy z oblasti práv spotřebitelů se mohou týkat například toho, jaká máte práva při zrušení vašeho letu, co dělat, zakoupíte-li vadný výrobek nebo musíte-li vyhledat lékařské ošetření, nebo jaké dokumenty potřebujete při cestě na Ukrajinu.

 

Internetový formulář

Europe Direct lze kontaktovat prostřednictvím internetové informační služby ve 23 jazycích EU. Tato služba odpovídá na dotazy obecného rázu související se záležitostmi EU v průměru do tří pracovních dnů a v případě potřeby je přesměruje na příslušné asistenční služby.

http://europa.eu/europedirect/

 

Více informací

Kampaň EU-UEFA se uskutečňuje za pomoci sítě 29 evropských spotřebitelských center (ECC-Net). Tato síť může fanouškům poradit ve spotřebitelských záležitostech před tím, než odcestují, a poskytnout jim dodatečnou podporu (kontaktování společností, sledování podaných stížností) poté, co se vrátí domů.

 

Kontaktní údaje všech 29 evropských spotřebitelských center jsou k dispozici na adrese:

http://ec.europa.eu/consumers/ecc/contact_en.htm

Evropská spotřebitelská centra fungují v každé zemi EU a dále v Norsku a na Islandu, avšak nikoli na Ukrajině. Nicméně v případě závažných problémů, s nimiž se občané EU setkají při cestě mimo EU, nyní existuje možnost využít konzulární ochrany, kterou poskytuje konzulát země, z níž pocházejí, nebo jakékoli jiné země EU.

 

Souvislosti: UEFA EURO 2012

„EURO" je mistrovství Evropy ve fotbale pořádané organizací UEFA každé čtyři roky. UEFA EURO 2012 budou hostit Polsko a Ukrajina. Očekává se, že se na mistrovství přijedou podívat až 4 miliony fotbalových fanoušků, kteří budou utkání sledovat na stadionech i na velkoplošných obrazovkách ve speciálně vyhrazených zónách pro diváky.

Zahajovací zápas se odehraje 8. června ve Varšavě. Závěrečné utkání se má konat 1. července v Kyjevě. Hrát se bude v osmi městech obou zemí. Mistrovství se zúčastní celkem 16 týmů rozdělených do čtyř skupin po čtyřech týmech následovně: skupina A: Polsko, Řecko, Rusko a Česká republika; skupina B: Nizozemsko, Dánsko, Německo a Portugalsko; skupina C: Španělsko, Itálie, Irsko a Chorvatsko; skupina D: Ukrajina, Švédsko, Francie a Anglie.

 

Další informace o mistrovství EURO 2012:

http://www.uefa.com/uefaeuro/season=2012/matches/index.html

Další informace o právech spotřebitelů:

http://ec.europa.eu/consumers/index_cs.htm

 

Kontaktní osoby:

     Frédéric Vincent  (+32 22987166)

     Aikaterini Apostola  (+32 22987624)

 


 

 

* Tato internetová stránka rovněž obsahuje tipy, jak se připravit na cestu a co dělat v případě problémů spotřebitelského charakteru při pobytu na Ukrajině.

Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na eu.info@brno.cz
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT ® 6.6.2012. Poslední aktualizace: 6.6.2012 13:34
Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT| Kobližná 4 | 601 50 Brno