Přeskoč navigaci
Česká verze stránek
Vyhledat

Tisk

Využití podnikatelského potenciálu Evropy by obnovilo růst

K tomu, aby byl obnoven růst a zvýšila se zaměstnanost, potřebuje Evropa více podnikatelů. Nové podniky, zejména malé a střední podniky, vytvářejí nejvíce nových pracovních míst v Evropě (4 miliony nových pracovních míst ročně). Místopředseda Evropské komise Antonio Tajani proto představil akční plán, jehož cílem je podpořit podnikatele a zásadním způsobem změnit podnikatelskou kulturu v Evropě. Plán zdůrazňuje klíčovou úlohu vzdělávání a odborné přípravy, které by usnadnily nástup nových generací podnikatelů. Obsahuje konkrétní opatření na pomoc začínajícím podnikatelům z řad mladých lidí, žen, seniorů, migrantů a nezaměstnaných osob. Vysoká míra nezaměstnanosti v EU znamená i nedostatečné využití lidských zdrojů, a to zejména v případě žen a mladých lidí. Cílem plánu je rovněž odstranit překážky, se kterými se podnikatelé setkávají. Plán obsahuje například ambiciózní opatření, která by měla usnadnit činnost začínajících podniků a zakládání podniků nových, úspěšnější převádění vlastnictví podniků, zlepšit přístup k financování a poskytnout druhou šanci slušným podnikatelům poté, co se dostali do úpadku.

Místopředseda Evropské komise odpovědný za resort podnikání a průmyslu Antonio Tajani uvedl: „Abych se vyjádřil co nejjasněji: více podnikatelů znamená více pracovních míst, více inovací a větší konkurenceschopnost. Stát se podnikatelem, a realizovat tak určitou vizi, si vyžaduje značnou dávku osobního rizika a úsilí. Podnikatelé jsou hrdinové naší doby. Podnikání je rovněž nejsilnější hnací silou hospodářského růstu v historii ekonomiky. Proto chceme, aby podnikání pro evropského občana znamenalo atraktivní a přístupnou vyhlídku. To je hlavní poselství našeho akčního plánu. Pokud se nám podaří využít podnikatelského potenciálu Evropy, můžeme v Evropě oživit růst."

 

MEMO/13/7 Eurobarometr - podnikání v roce 2012:Během posledních tří let se podíl občanů EU, kteří si chtějí založit vlastní podnik, snížil z 45 % na 37 %.Tento pokles je způsoben méně slibnými vyhlídkami v podnikání zapříčiněnými současnou krizí.

 

MEMO/13/5 Podnikání jako hlavní hnací síla hospodářského růstu

 

Akční plán Podnikání 2020

 

Vzdělávání v oblasti podnikání zvyšuje počet nových podniků
Zhruba 15 až 20 % studentů, kteří se na střední škole účastní programu týkajícího se „mini-podniků", si v budoucnu založí vlastní podnik. Tento podíl je přibližně třikrát až pětkrát vyšší než ve zbytku populace. Vysokoškolské vzdělávání v oblasti podnikání může být hnací silou pro podniky využívající špičkové technologie a podniky s vysokým růstovým potenciálem, protože podporuje podnikatelské ekosystémy, partnerství a průmyslová sdružení.

 

Více informací naleznete zde.

 

Zdroj: Zastoupení EK v ČR.

 

Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na eu.info@brno.cz
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT ® 14.1.2013. Poslední aktualizace: 14.1.2013 10:37
Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT| Kobližná 4 | 601 50 Brno