Přeskoč navigaci
Česká verze stránek
Vyhledat

Tisk

Spotřebitelé hodnotí trhy EU čím dále lépe

Nové údaje ukazují zlepšení na všech spotřebitelských trzích EU. Nadále zaostávají služby a dodávky energie.

Podle aktuálního, již desátéhosrovnávacího přehledu situace na spotřebitelských trzích si trhy se zbožím vedou u většiny Evropanů dobře. Polepšila si dokonce i odvětví, která se v posledních letech ocitala na posledních příčkách – např. trh s automobily a železniční doprava. Nejméně jsou spotřebitelé spokojeni se službami v bankovním sektoru. Mezi nimi nejhůře dopadly investiční produkty a hypotéky.

Komise pravidelně monitoruje stovky produktů a služeb na 52 spotřebitelských trzích. Spotřebitelé z celé EU je srovnávají podle ceny, problémovosti, počtu stížností, míry důvěry v daný podnik a podle úrovně spokojenosti.

 

 

Hodnotící zpráva se zaměřuje především na 3 nejproblematičtější oblasti:

  • bankovní sektor
  • trhy s energií a
  • telekomunikace.

Nespokojenost spotřebitelé vyjádřili se službami veřejné infrastruktury, cenami paliv a s trhy s ojetými automobily.

Služby si u spotřebitelů trvale vedou hůř než zboží. Někdy je to dáno jejichkomplexitou, někdy samotné marketingové strategie schválně spotřebitelůmznesnadňují výběr.

Zpráva též upozorňuje na rozdíly mezi jednotlivými regiony EU. Občané ze zemí, které jsou členy EU již déle, si více pochvalují maloobchodní oblast a trh s automobily, lidé z nových členských zemí zase telekomunikace.

Další kroky

V odvětvích s nejhoršími výsledky bude EU v zájmu zlepšení podmínek pro spotřebitele podnikat následující kroky:

  • zavede nová pravidla pro platební účty a retailové investiční produkty
  • bude realizovat iniciativu Propojený kontinent a
  • zasadí se o to, aby se transparentnějším způsobem uváděly ceny dodávek energie – např. na účtech a v nabídkách.

Komise dále brzy zahájí dvě hloubkové studie:

  • studii trhu zaměřenou na maloobchodní cenu elektřiny, která porovná současnou situaci s rokem 2010 a zhodnotí dopad třetího energetického balíčku EU
  • studii spotřebitelského chování, zaměřenou na to, jak dobře spotřebitelé rozumí smluvním podmínkám.

Celý článek naleznete zde

 

Tisková zpráva Tržní podmínky pro spotřebitele se dále zlepšují - k dispozici zde

 

Zdroj: ec. europa.eu

 

Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na eu.info@brno.cz
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT ® 18.8.2014. Poslední aktualizace: 18.8.2014 11:11
Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT| Kobližná 4 | 601 50 Brno