Přeskoč navigaci
Česká verze stránek
Vyhledat

Tisk

Eurovolby a nová elektronická média

Od posledních evropských voleb v roce 2004 se posunul virtuální svět o velký kus dopředu. Videozáznamy se šíří téměř v reálném čase před internetový portál You Tube, lidé se propojují s novými a starými kamarády prostřednictvím sociálních sítí jako je například Facebook. Americký prezident Barack Obama ve své volební kampani vsadil na nové média aby mobilizoval své příznivce. Jak se projeví nový internetový trend na evropských volbách. Zeptali jsme se několik poslanců.

 

V Evropě jsou průměrně tři z pěti domácností napojené na internet. To je fenomén, který může výrazně ovlivnit politiku.
 
Moji voliči ode mne očekávají, že jsem s nimi denně v kontaktu ...
 
Graham Watson je jedním z internetově propojených poslanců, kteří využívají možnosti internetových sítí každý den. "Facebook je výborný způsob pro udržování kontaktu s podporovateli a s přáteli. Od svých voličů dostávám podněty a kolegové mi posílají nápady a udržují se mnou kontakt," říká.
 
Ohledně budoucnosti si nedělá Watson žádné iluze: "Nové technologie budou hrát v budoucích volbách významnou roli. Umožňují nám komunikovat bezprostředně a neformálně, nepotřebujeme prostředníka."
 
Dánský sociální demokrat Dan Jørgensen také sází na Facebook: "Investuji hodně času, abych komunikoval prostřednictví Facebooku a své webové stránky. A před volbami samozřejmě zintensivním své snažení," říká mladý Dán, který tímto způsobem oslovuje nové skupiny voličů. 
 

Celý článek naleznete zde.

Zdroj: Evropský parlament

Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na eu.info@brno.cz
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT ® 11.2.2009. Poslední aktualizace: 11.2.2009 10:10
Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT| Kobližná 4 | 601 50 Brno