Spotřebitelé: Komise navrhuje práva nakupujících platná v celé EUEvropská komise 8. října t. r. předložila návrhy práv platných v celé EU, která mají spotřebitelům usnadnit nakupování po internetu i v kamenných obchodech. Nový návrh spotřebitelům při nákupu kdekoli v EU zaručí jasné informace o ceně a dalších poplatcích předtím, než podepíší smlouvu. Posílí ochranu spotřebitele proti opožděnému dodání nebo nedodání a zároveň stanoví pevná práva spotřebitelů platná po celé EU v takových záležitostech, jako jsou lhůta na rozmyšlenou, vrácení zboží a peněz, opravy a záruky a nepřiměřené smluvní podmínky. Navrhovaná směrnice o právech spotřebitele zjednodušuje 4 stávající směrnice EU do jednoho souboru pravidel. V rámci dalekosáhlého přepracovávání a zlepšování stávajících práv spotřebitelů EU platných jak při prodeji online, tak v kamenných obchodech, se zaměřuje na elektronické obchodování. Cílem je zvýšit důvěru spotřebitelů a zároveň omezit byrokracii, která brání podnikání nad rámec hranic členských států, což spotřebitelům odepírá lepší výběr a konkurenční nabídky. Standardní soubor spotřebitelských smluvních podmínek výrazně sníží náklady na dodržování předpisů - až o 97 % pro obchodníky působící v celé EU. Navrhovaná směrnice zlepšuje stávající ochranu spotřebitele v klíčových oblastech, jichž se v posledních letech týkal velký počet stížností, jako je například prodej pod nátlakem. Přizpůsobuje právní předpisy novým technologiím a prodejním metodám, například obchodování prostřednictvím mobilních telefonů a dražbám online na stránkách typu „ebay". Nový návrh obsahuje jednoznačný požadavek, aby byly jasné informace o právech spotřebitele viditelně uvedeny v místě prodeje.
Více čtěte zde. Zdroj: EU Rapid - Press Releases |