Přeskoč navigaci
Česká verze stránek
Vyhledat

Tisk

Česko je atraktivní trh, láká světové značky

Česká republika patří ve střední a východní Evropě mezi nejatraktivnější cíle pro expanzi světových obchodníků. To ji zařadilo v globálním žebříčku na sedmnáctý nejatraktivnější trh. V Evropě je Česko podle studie poradenské společnosti CBRE jedenácté. 

 

Světovou jedničkou je pro obchodníky Německo. Zájem otevřít prodejnu u západních sousedů má čtyřicet procent globálních hráčů v retailu. Druhým nejatraktivnějším trhem světa je Velká Británie, na třetím místě se umístila Francie. Většina obchodníků na počátku své expanze do České republiky volí jako první destinaci automaticky Prahu. A v jejím rámci často nejúspěšnější obchodní centra typu Palladia, Nového Smíchova nebo OC Chodov. Obvykle až pak následuje rozšíření záběru také na Brno a další města. 

 

Atraktivitu tuzemského trhu pro mezinárodní značky podporují také dobré výsledky celého maloobchodu v Česku. Lidé se už otřepali z krize, přestali šetřit a znovu utrácejí. Díky tomu se v lednu tržby obchodníků po očištění vlivu počtu pracovních dní zvýšily podle Českého statistického úřadu o 6,6 procenta. Podobně silně rostl sektor i v prosinci. Naposledy byly v Česku takovéto dva silné měsíce za sebou k vidění v roce 2008.

 

Zdroj: E15.cz 

 

Připomínky, nápady, kritiku v této sekci posílejte na eu.info@brno.cz
Za aktuálnost odpovídá: Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT ® 7.4.2015. Poslední aktualizace: 7.4.2015 09:51
Eurocentrum Brno a EUROPE DIRECT| Kobližná 4 | 601 50 Brno