Dětem se zvláštními potřebami a zdravotně postiženým dospělým se stále nedostává takového vzdělání, na které mají právo
Přestože se členské státy zavázaly podporovat inkluzívní vzdělávání, děti se zvláštními vzdělávacími potřebami a zdravotně postižení dospělí jsou stále znevýhodňováni, jak vyplývá ze zveřejněné zprávy Evropské komise.
Zpráva dále uvádí, že mnoho z nich je umísťováno do oddělených institucí a těm, kteří navštěvují běžná vzdělávací zařízení, se často nedostává dostatečné pomoci. Zpráva vyzývá členské státy k tomu, aby intenzivněji pracovaly na vytvoření inkluzívních vzdělávacích systémů a na odstraňování překážek, jimž čelí zranitelné skupiny, pokud jde o účast a úspěchy ve vzdělávání, odborné přípravě a zaměstnání.
Přibližně 45 milionů občanů EU v produktivním věku má nějaké zdravotní postižení a 15 milionů dětí má zvláštní vzdělávací potřeby. Podle zprávy v některých případech nemají tyto osoby žádné možnosti vzdělávat se ani získat zaměstnání. Děti se zvláštními vzdělávacími potřebami často opouštějí školu s nedostatečným či žádným vzděláním předtím, než přejdou na speciální vzdělávání, což nemusí v některých případech jejich vyhlídky na zaměstnání zlepšit, ale spíše je ještě zhorší. Zpráva také uvádí, že u lidí se zdravotním postižením nebo se zvláštními vzdělávacími potřebami existuje mnohem vyšší pravděpodobnost, že budou nezaměstnaní nebo ekonomicky neaktivní, a i ti, kteří jsou na trhu práce poměrně úspěšní, často vydělávají na stejné pozici méně než lidé bez zdravotního postižení.
Celý článek, s uvedenými hlavními závěry této zprávy, si můžete přečíst - zde.
Zdroj: Zastoupení Evropské komise v ČR
|