EU dává ultimátum leteckým společnostem
Nákup letenek na internetu stále provází riziko. Podle zprávy EU je každý třetí spotřebitel ošizen nebo uveden v omyl.
Evropská komise oznámila, že polovina provozovatelů internetových stránek, které uváděly spotřebitele v omyl nebo používaly nekalé praktiky, byla přinucena k nápravě. Z 386 prověřovaných internetových stránek (v 13 zemích EU a v Norsku) bylo vystaveno sankcím 137, avšak pouze polovina z nich své jednání zlepšila. Jak vyplývá z nejnovější zprávy, spotřebitelé kupující letenky na internetu čelí „závažným a přetrvávajícím problémům".
Problémy při prodeji letenek vyšly najevo při přezkumu jednání aerolinek v EU , při kterém bylo v různých zemích EU současně šetřeno porušování předpisů na ochranu spotřebitele.
Podle komisařky pro ochranu spotřebitele Megleny Kunevové byly v rámci přezkumu odhaleny problémy při prodeji letenek v celém odvětví. „Doufám, že si již provozovatelé uvědomili odhodlání Komise v případě potřeby jednat jménem spotřebitelů," prohlásila komisařka a dodala, že pokud dotyčné letecké společnosti své prodejní a marketingové jednání nezlepší do 1. května 2009, bude Komise nucena zasáhnout.
Celý článek čtěte zde. Zdroj: Evropská komise |