Pořad České televize Testoviny získal ocenění Evropské komise
Nejvíce pro informování spotřebitelů o jejich právech a povinnostech loni v Česku udělal podle Evropské komise pořad Testoviny České televize. Ocenění 10. března předala zástupcům ČT eurokomisařka pro ochranu spotřebitele Meglena Kuneva. Eurokomisařka zmínila, že spotřebitelé v nových členských zemí Evropské unie v minulosti nezažili tržní ekonomiku a neměli možnost si vybrat a rozhodnout se pro lepší a kvalitnější službu nebo zboží.
Testoviny - informace a rady pro spotřebitele vysílá televize veřejné služby od začátku letošního roku každý všední den v podvečer na ČT1 v rámci pořadu Černé ovce. Průměrně magazín sleduje téměř 600,000 diváků starších 15 let. Ceny, kterou Černé ovce a Testoviny od Evropské komise obdržely, si velice vážím. Chápu ji jako ocenění naší dlouholeté snahy poskytovat divákům kompletní servis na poli občanskoprávních a spotřebitelských vztahů." říká šéfredaktor Redakce aktuální publicistiky ČT Jiří Vondráček.
U příležitosti nadcházejícího Evropského dne spotřebitele, který proběhne 15. března, komisařka Kuneva představila vůbec první cenu EU pro nejlepší evropskou kampaň na ochranu spotřebitele. Hlavní cenu získalo Finsko za dynamickou internetovou hru, jejímž cílem je poučit mladé spotřebitele o jejich právech a povinnostech, které mají při nákupu on-line.
Více informací:
http://ec.europa.eu/consumers/ecd/czech_Republic_en.html Zdroj: Evropaská komise
|